Nikt nie lubi wyrzucać pieniędzy w błoto. Dlaczego zatem większość firm wydaje pieniądze na ulotki, które nie mają prawie żadnej wartości sprzedażowej?
Jeżeli to czytasz, to znaczy, że szukasz dobrej drogi i nie chcesz powielać błędów innych. Bardzo dobrze!
Stworzyłem poradnik, w którym pokażę Ci, jak stworzyć wartościowe materiały reklamowe, która będą generować zysk w Twoim biznesie.
-
Określ cel ulotki:
Ulotki mogą służyć różnym celom, co należy wziąć pod uwagę podczas ich projektowania.
Określenie celu materiału drukowanego to najważniejsza część całego tworzenia ulotki, często niewielkie zmiany w treści lub układzie, mogą zadziałać jak agregat, który wygeneruje znacznie większą ilość klientów. Nigdy nie umieszczaj na ulotce pustych i zupełnie niepotrzebnych informacji. Staraj się zachować maksymalną przejrzystość i użyteczność treści.Ulotki istniejące w obiegu podzieliłem na 3 podstawowe wersje:
– Ulotki reklamowe ogólne (rozdawane np. na ulicy, wysyłane pocztą),
– Ulotki reklamowe personalizowane (rozdawane np. na targach branżowych),
– Ulotki informacyjne/podsumowujące (rozdawane klientom na spotkaniach),Ulotki reklamowe ogólne – w tej wersji komunikacji z klientem mówimy wyłącznie językiem korzyści, nie zagłębiamy się w zaawansowane i zawiłe tłumaczenia. Pamiętajmy, że tego typu ulotki dostawać będą totalni laicy w temacie, których dopiero musimy odpowiednio zainteresować i wyedukować. Treści powinny być maksymalnie zwięzłe, przejrzyste i napisane prostym językiem korzyści.
Ulotki reklamowe personalizowane – w tej wersji komunikacji znamy już profil klienta, do którego nasza ulotka trafi, dlatego powinniśmy to wykorzystać. Nie powielaj treści, która jest szeroko znana, skup się na mocnych stronach swojej oferty, przedstaw logiczne argumenty, pisz językiem korzyści i podaj klientowi „na tacy” dokładnie to, co może go zainteresować. W tego typu komunikacji możesz wykorzystać bardziej zaawansowaną terminologię, jeżeli osoba do której trafi materiał, ma styczność z Twoją branżą.
Ulotki informacyjne/podsumowujące – ulotki bardzo dobrze sprawdzają się również jako informatory, które podsumują najważniejsze elementy Twojej oferty po spotkaniu. W czasie rozmowy warto obrazować klientowi to, co mówimy, poprzez zaznaczanie i pokazywanie mu odpowiednich miejsc w ulotce, niczym na prezentacji multimedialnej. Tego typu komunikacja bardzo ułatwia klientowi powrót do rozmów, przypomnienie sobie najważniejszych cech naszej oferty, jak również o wiele głębiej zapada w jego pamięć, zwiększając szanse na jego pozyskanie.
-
Sprzedawaj produkt poprzez wywoływanie emocji:
Treść w ulotce powinna być zwięzła i maksymalnie prosta. Nie oznacza to jednak, że powinieneś tylko wypunktować najmocniejsze strony Twojej oferty! Mów do klienta językiem korzyści, nie twórz wypunktowanej listy zakupów, lecz opisz pokrótce klientowi, co może zyskać. Zdania składaj możliwie najprostsze i krótkie, które łatwo zapadną mu w pamięć.
Zadbaj, by treść, którą otrzymuje, była dla niego przydatna i wpływała na jego emocje.Pamiętaj – jesteśmy osobami emocjonalnymi – nie zarabiasz pieniędzy dla samego zarabiania, zarabiasz pieniądze, bo dzięki nim możesz poczuć się bezpieczniej, pewniej lub kupić sobie coś, co sprawi Ci radość. Dlatego wszyscy chcemy je mieć. To właśnie sprzedają emocje!
Klient nie chce wiedzieć ile mógłby dostać, klient chce wiedzieć jak się będzie czuł, gdy to dostanie.Na koniec pamiętaj (bo jest to błąd popełniany przez większość przedsiębiorstw) – Nie sprzedawaj firmy, sprzedawaj produkt! Historia firmy może i jest ciekawa, jednak nie wpływa w znacznym stopniu na proces zakupowy klienta.
-
Określ format i fakturę ulotki:
Istnieje wiele standardowych formatów i gramatur papieru na ulotkach. Wykorzystaj to!
W projektowaniu dobrej ulotki nie liczy się tylko treść i oprawa wizualna. Sprzedając produkty klasy premium warto zadbać o wyższą gramaturę papieru, która jest bardziej sztywna i „porządna” w dotyku. Tego typu zabiegami, zwiększysz ciekawość klienta swoimi materiałami, zanim on sam jeszcze zdąży je zobaczyć.Dostępne na rynku formaty ulotek pozwalają tworzyć ciekawe, świetnie rozplanowane i przejrzyste ulotki. Odpowiedni dobór formatu, może znacznie ułatwić klientowi odnalezienie interesujących go treści. Jeżeli jednak chcesz bardzo wyróżnić się z tłumu – stwórz ulotki w dowolnym, własnym, niestandardowym formacie. Tego typu zabieg na pewno będzie ciekawszy, jednak o wiele droższy w produkcji.
-
Stwórz oryginalny projekt wizualny:
Stworzenie dobrego projektu graficznego, nie jest proste. Projekt musi być spójny z identyfikacją wizualną firmy. Należy również wziąć pod uwagę typ klienta do którego trafi nasza reklama. Ulotka z masą kolorów, balonami i zdjęciami małych dzieci nie sprzeda kredytu hipotecznego biznesmenowi, jednak wspaniale nada się do promocji żłobka lub przedszkola rodzicom.
Wybierz grafika, który stworzy profesjonalny projekt zgodny z trendami panującymi na rynku. Dzięki temu Twój biznes będzie wyglądał na świeży, nowoczesny i „na topie”. Dostosuj projekty swoich materiałów reklamowych do aktualnych, panujących na rynku standardów. Ulotka, która sprzedawała świetnie 3 lata temu, wcale nie musi dobrze robić tego teraz.
Zadbaj by czcionka była czytelna, teksty odpowiednio duże, a kolorystyka projektu, dostosowana odpowiednio do kontekstu danej oferty. Tam gdzie możesz, uprość tekst poprzez ciekawy rozkład i ikony. O wiele lepiej zapada w pamięć ciekawie rozłożona treść wsparta obrazkami, niż ściana suchego tekstu.
-
Nie pozwól się wyrzucić:
Ulotki w zdecydowanej większości przypadków niestety lądują w koszu. Szczególnie te, które rozdawane są na ulicy. Żeby zwiększyć maksymalnie swoją skuteczność, dodaj do ulotki coś wartościowego. Może być to zachęta w formie materialnej – np. kod rabatowy na zakupy, jednak może być to również przepis na pyszne domowe ciasto, jeżeli dystrybuujesz ulotki dla swojej cukierni, lub kalendarz połowów, jeżeli zajmujesz się branżą wędkarską. Tego typu ulotka niesie ze sobą większe prawdopodobieństwo „żywotności”, poprzez wartość dodaną jaką oferuje.
-
Wybierz odpowiednią drukarnię dla ulotki:
Nawet najlepszy projekt, wydrukowany w słabej jakości będzie tylko „kolejną ulotką”, która wyląduje w koszu, zanim jeszcze ktokolwiek je przeczyta. Po spełnieniu powyższych punktów, musisz zadbać o to, by Twoje materiały zostały wydrukowane przez profesjonalną drukarnie. Nigdy nie zamawiaj ulotek „na zaś”, Twoje materiały powinny być zawsze aktualne. Mniejsze ilości gwarantują, że będziesz miał więcej możliwości poprawienia swoich materiałów.
Nie bój się zamawiać w drukarniach internetowych, to bardzo wygodny proces! Bez wychodzenia z domu, możesz załatwić wszystkie formalności, a gotowy produkt sam zapuka do drzwi Twojego biznesu.
0 Comments